Trek Madone SL 7 Gen 7
Treks snabbaste racercykel någonsin där storhet ligger i generna – till 2024 sätter Trek en ny standard för hastighet. Efter sju generationer är Madone SLR vår snabbaste och lättaste skivbromsade Madone någonsin. Den flyttar fram gränserna för vad som är möjligt med en oslagbar trippel: aerodynamik utan motstycke, exceptionell åkkvalitet och lättviktsdesign. Cykeln är tävlingsklar och utrustad med aldrig tidigare skådad IsoFlow-teknik som ger dig alla fördelar beträffande hastighet och vägegenskaper.
En renrasig racercykel
Byggd på erfarenheten hos världens bästa tävlingscyklister - Madone SLR har testats rigoröst av Trek-Segafredos herr- och damstall för att skapa en fullständigt nydesignad cykel som är snabbare, lättare och redo för de största tävlingarna, inklusive Tour de France och den första Tour de France Femmes någonsin.
Därför kommer du att gilla den.
En ram helt i OCLV Carbon tillsammans med den oerhört snabba Shimano Ultegra Di2-drivlinan, helt enkelt en cykel i ultrapremiumutförande
Genom IsoFlow-tekniken flexar sadelmasten och sadeln för att ge en bekvämare cykling, men cykeln får också bättre aerodynamik och lägre vikt
Det utvinklade RSL Aero-styret från Bontrager är bekvämt i bocken, förbättrar aerodynamiken och ser superelegant ut
Djupa Aeolus Pro 51-hjul i OCLV Carbon från Bontrager skär genom vinden och underlättar din cykling
Shimanos elektroniska drivlina Ultegra Di2 är anmärkningsvärt smidig och snabbväxlad
Färg:
Plasma Grey Pearl
Storlekar:
47 152 - 158 cm
50 158 - 163 cm
52 163 - 168 cm
54 168 - 174 cm
56 174 - 180 cm
58 180 - 185 cm
60 185 - 190 cm
62 190 - 195 cm (slutsåld)
Beställningsvara
Ring eller mejla kundtjänst för att boka din cykel innan de är slutsålda.
Beräknad leverans från Trek är 2024-07-26
Ultimata Landsvägscykeln - Madone är nu ännu lättare och snabbare!
Madone SL 7 Gen 7 (2024) har en legendarisk hastighet, banbrytande teknik och otrolig åkkvalitet i ett 500 Series OCLV Carbon-paket som är lätt och snabbt på alla cykelturer och tävlingar. IsoFlow-tekniken slätar ut asfaltens ojämnheter samtidigt som den sänker vikten och ger en aerodynamisk fördel i konkurrensen. Cykeln har en uppsjö av egenskaper som gör den snabb, t.ex. våra allra senaste aerodynamiska Kammtail-rörformer, den mycket smidiga och snabba elektroniska drivlinan Ultegra Di2 från Shimano, kolfiberhjul och ett dolt kablage. Det både syns och känns vilken fantastisk tävlingsmaskin det här är.
En ny hastighetsstandard!
Nu 60 sekunder snabbare per timme*. Trek bestämde sig för att Madone skulle bli världens snabbaste racercykel. Åratal av forskning och utveckling ligger bakom varje aerodynamisk centimeter av den sjunde generationen av Madone SLR. Resultatet är en ram, cockpit och åkställning som är häpnadsväckande 19 watt snabbare än tidigare.*Jämfört med föregående generation i 45 km/h
Aldrig tidigare skådad IsoFlow-teknik
Brutala prestanda. Total komfort. Ny IsoFlow-teknik tar upp tröttande gupp i vägen så att du kan cykla längre och satsa hårdare. IsoFlow är en tävlingsfokuserad utveckling av komforten hos IsoSpeed. Den flexar över ojämnheter för en jämnare åkning, förbättrar aerodynamiken och sänker vikten för att spara in dyrbara sekunder.
Oöverträffad aerodynamik för en racercykel
Det är detaljerna som fäller avgörandet när det gäller svettig, tävlingsvinnande fart. Varje beståndsdel av nya Madone Gen 7 är omsorgsfullt formad för att skapa vår mest aerodynamiska racercykel någonsin. Den har en ny generation av Kammtail-formade rör, cockpit med aero-optimerad design samt ny IsoFlow-teknik som jämnar ut luftströmmen över cykeln och accelererar luften genom ramen för att öka farten ytterligare.
En kraftfull position
Ergonomisk och aerodynamisk åkställning - Omgjort styre/styrstam med kortare reach och ett styre som har 3 cm mindre bredd upptill än på bockarna ger dig en bekvämare och mer ergonomisk åkställning. Styrets minskade bredd reducerar även åkarens luftmotstånd avsevärt för att ge extra aerodynamisk fart. Samtidigt behåller du kontrollen nere på bockarna, så att du inte förlorar kraft i explosiva ögonblick.
Lättare än någonsin
Ny design – inte ett enda onödigt gram! En ny lättviktsdesign och vår bästa och lättaste OCLV Carbon gör sjunde generationens Madone till vår lättaste skivbromsade Madone någonsin. Den väger cirka 300 gram mindre än den föregående ultralätta versionen.
Det här är rätt cykel för dig, om...
Du vill ha hastighet, kvalitet och prestanda med en kolfiberram som väcker uppmärksamhet, en förstklassig elektronisk drivlina, slitstarka däck som ligger bra i kurvorna och revolutionerande IsoFlow-aerodynamik. Den ska helt enkelt vara en aerodynamisk cykel som gör att varje tur känns som den snabbaste någonsin.
Inbyggd teknik
En ram i 500 Series OCLV Carbon med aerodynamiska Kammtail-rörformer och revolutionerande IsoFlow-sadelrör, dolt kablage, den supersnabba 12-växlade Shimano Ultegra Di2-drivlinan, Bontrager-styret RSL Aero i OCLV Carbon samt Bontrager-hjulen Aeolus Pro 51 TLR i kolfiber.
Slutord
Madone SL 7 är en förstklassig tävlingscykel, en demon som bara väntar på att få tävla och föra fram dig till prispallen. Den hör hemma i täten, i gruppen som sätter tempot och kämpar om att komma först till toppen.
Mer information om Madone Gen7 i den här YouTube filmen
FAQ om Trek Madone SL7 Gen 7 (2024).
- Vad skiljer mellan SL- och SLR-ramen?
Svar: Madone SL Gen 7 är byggd i det mer ekonomiska kolfibermaterialet 500 Series OCLV Carbon och levereras med ett topplock som ska användas på Bontrager RCS Pro-styrstammen.
- Går det att justera IsoFlow?
Svar: Nej, IsoFlow är trimmat för att balansera aerodynamiken, vikten och komforten i förhållande till ramstorleken.
- Vilken geometri har cykeln?
Svar: En tävlingsorienterad H1.5-geometri.
- Finns det invändig förvaring i ramen?
Svar: Nej, det smala diagonalröret är optimerat för aerodynamik.
- Är sadelstolpen inställbar?
Svar: Ja. Sadelstolpskilen är vändbar för att tillåta ett större justeringsintervall för sadelhöjden på en enskild sadelstolpe.